Általános tudnivalók

Általános tudnivalók az Anna Tourist által szervezett társasutazásokhoz.

Általános tudnivalók letöltése pdf-ben

 

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ

 

I. AUTÓBUSZOS TÁRSASUTAZÁSOK (buszon alvás nélkül!)

 

Az utazás korszerű, biztonságos, légkondicionált és büfé szolgálattal (kávé, leves, üdítő, sör, ásványvíz), WC-vel ellátott autóbusszal történik. Az autóbuszban lévő hűtőszekrény csak az Utasainknak kínált italok hűtésére szolgál. (Saját élelmiszer a hűtőben nem tárolható!)

Az ülőhelyfoglalást a jelentkezés és az előleg befizetésének sorrendje dönti el. Esetenként autóbusz típusmódosítás miatt változhat az ülésrend, ez azonban nem jelent szerződés módosítást. Az utolsó ülések nem, vagy kevésbé dönthetőek, öt ülőhely esetén a középső ülés viszont nem kerül értékesítésre. Csatlakozási és útvonal menti felszállási helyek a programokban külön megjelölésre kerültek. Az egyéb transzferlehetőségekről kérjük, érdeklődjön irodánkban.

Adott esetben az iroda az utazást azonos részvételi díjért a létszámhoz igazodó kisebb autóbusszal is indíthatja, emiatt kártérítési igényt, illetve útlemondást nem áll módunkban elfogadni.
Az autóbusz csomagterében utasonként maximum 20 kg súlyú poggyász szállítható. Kérjük, hogy az utastérbe csak kisebb méretű kézipoggyászt szíveskedjenek felvinni. A közlekedési folyosót minden esetben szabadon kell hagyni, a lépcsőn csomagot tárolni tilos és balesetveszélyes. Biztonsági okokból menet közben csak ülve szabad utazni. Az autóbuszokon a dohányzás tilos!

A 2012-es évtől az utak indulási helye Veszprémben: OMV benzinkút parkolója (Budapesti út, Kossuth Általános Iskolával szemben, Balaton Pláza mellett).

A korai indulás miatt kérjük – amennyiben lehetőség van rá – Utasaink mobiltelefonszámát megadni. Amennyiben ezt irodánk részére nem továbbítják, az autóbusz 15 perces várakozás után, az értesítés lehetősége nélkül indul tovább. Az ebből eredő károkért irodánk felelősséget nem vállal. A hazaút során a várható érkezési időpont változhat, amennyiben előre nem várt esemény (forgalmi dugó, megnehezített határátkelés) következik be. Az autóbuszok a programok szerint rendszeres pihenőt tartanak, illetve folyamatos utazás esetén is max. 3-4 óránként, illetve az EU előírások szerint megállnak 20-30 perces rövid pihenőidőre. Érdemes ezért némi aprópénzt félretenni az adott ország fizetőeszközéből. Kérjük, hogy az autóbuszon található WC-t – utastársaikra való tekintettel is – csak a legszükségesebb esetekben használják.

 

II. UTAZÁSI SZERZŐDÉS

Utazásainkra történő jelentkezéskor, utazási feltételeink elfogadásával, az előleg megfizetésével létrejött megállapodásra kizárólag – mint utazásszervező – az Anna Tourist utazási szerződésében foglaltak érvényesek abban az esetben is, ha Ön útjainkra más – velünk szerződésben álló – utazási irodánál rendelte meg helyét.

 

III. RÉSZVÉTELI DÍJ

A részvételi díjak forint/fő értendők. A részvételi díj tartalmazza az utazás költségeit, a szállást, a leírás szerinti ellátást, az idegenvezetést és az útlemondási biztosítást. A részvételi díj nem tartalmazza a felárakat, belépőket, a kötelező BBP-t (baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás) és a fakultatív kirándulások árát. Jelentkezéskor előlegként a részvételi díj 40%-a fizetendő. Legkésőbb az indulás előtt 1 hónappal kell kiegyenlíteni a részvételi díj fennmaradó részét (hátralékot). Foglaláskor kérjük Utasaink adatait (név, lakcím, születési dátum, telefonszám, egyes esetekben útlevélszám) megadni. A hiányos vagy hibás adatközlés miatti esetleges kárért (az utazásra vonatkozó, megváltozott körülmények miatti értesítés) felelősséget nem vállalunk. Az utazást megelőzően 6-7 munkanappal korábban részvételi jegyet (vouchert) juttatunk el Utasaink részére. Kérjük, hogy az ebben található utastájékoztatót és részvételi jegyet figyelmesen olvassák át. A részvételi díj a programok nagy részét tartalmazza, de előfordulnak olyan esetek, amikor az utasra bízzuk annak eldöntését, hogy a programon részt kíván-e venni, vagy inkább a pihenést választja. A fakultatív programok árait az adott programoknál feltüntetjük.

 

IV. BBP BIZTOSÍTÁS

 

A részvételi díj nem tartalmazza a kötelező baleset-, betegség- és poggyászbiztosítást, melynek megkötése azonban az utazás feltétele. Amennyiben az utas nem irodánkban kívánja megkötni, köteles maga gondoskodni saját biztosításáról. Amennyiben nem köt biztosítást, akkor a betegségből, balesetből adódó összes felelősség és költség az utast terheli. Ha Önnek OEP kártyás, vagy bankkártyás biztosítása van, az csak korlátozottan nyújt ingyenes szolgáltatásokat. A részletekről kérdezze szolgáltatóját. Bankkártyás biztosítás esetén feltétlenül hozzon magával igazolást és kontakt telefonszámot.

A biztosító felé történő kárigényüket Utasaink csak a káreset helyszínén felvett hivatalos jegyzőkönyv benyújtásával érvényesíthetik. Utólagosan felvett jegyzőkönyv kiállítása nem lehetséges. Irodánk az Európai Utazási Biztosító Zrt-vel áll szerződésben (www.eub.hu).

 

V. ÚTI OKMÁNYOK

 

Az EU tagországok állampolgárai ellenőrzés nélkül léphetik át a schengeni térség belső (szárazföldi és vízi) határait azokba a tagállamokba, amelyek teljes körűen alkalmazzák a schengeni szabályokat. Azonban továbbra is mindenkinek magával kell vinnie útlevelét, illetve személyi igazolványát annak érdekében, hogy ha szükséges, igazolni tudja személyazonosságát (pl. ha rendőr igazoltatja, ha repülőre száll, stb.).

Az uniós polgároknak továbbra is érvényes személyi igazolványt vagy útlevelet kell bemutatniuk azon országok határának átlépésekor, amelyek tagjai ugyan az Európai Uniónak, de nem tartoznak a belső határok nélküli schengeni térséghez.

A nem EU-s államok közül Svájcba, Szerbiába, Macedóniába, Albániába, Montenegróba és Bosznia-Hercegovinába az útlevélen kívül új típusú, kártyás személyi igazolvánnyal is be lehet utazni. Az úti okmányok beszerzéséről és érvényességéről az utasoknak egyénileg kell gondoskodni.

Az Anna Tourist az érvényes és megfelelő úti okmányok hiánya miatt meghiúsult utazásért nem vállal felelősséget!

 

VI. TÁRSÍTÁS

Irodánk megpróbálja az egyedül utazók társítását. Az egyedül jelentkező utasoknak, akik nem vállalják az egyágyas felár kifizetését, vállalniuk kell a csoport más egyedülálló tagjaival az esetleges 2-3 ágyas elhelyezést egy szobában. Amennyiben az utas az utazás megkezdését követően mégsem igényelné a társítást, úgy – rendelkezésre álló szabad szoba esetén – az egyágyas felár extra költségét köteles az idegenvezetőnek a helyszínen megfizetni. Az egyágyas felárban nem a jobb minőség, hanem csak és kizárólag az egyszemélyes elszállásolás van benne (az egy ágyas szobák általában kisebb méretűek). A társításból eredő kellemetlenségért felelősséget nem vállalunk. A 3 ágyas szobák általában nem nagyobbak, mint a 2 ágyasok.

 

VII. ÚTLEMONDÁSI BIZTOSÍTÁS

Az útlemondási biztosítást a részvételi díj tartalmazza. A megadott sztornó határidőkön belül, rendkívüli ok (betegség, haláleset) miatti lemondás esetén az Európai Utazási Biztosító a 20%-os önrész levonása utáni összeget visszatéríti. A részletes sztornó biztosítási szerződés weboldalunkon megtekinthető vagy irodánkban kérhető.

 

VIII. IDEGENVEZETÉS

 

Esetenként múzeumokban, templomokban, műemlékekben, ill. annak közvetlen közelében a vezetés nem engedélyezett. Ekkor az ismertetés a buszon vagy a látnivaló megtekintése előtt történik. A legfontosabb turisztikai városokban helyi idegenvezetők kalauzolják csoportjainkat. A 2012. évtől kezdődően irodánk néhány program során az utazás teljes időtartamára biztosít rádió audio készüléket. Ez – főleg a kiemelt turisztikai látnivalóknál – jelentősen megkönnyíti az idegenvezető dolgát. Amennyiben egy program részvételi díja tartalmazza a készülék használatát, azt minden esetben az adott programnál tüntetjük fel.

 

IX. ELLÁTÁS

 

Reggeli vagy félpanziós ellátás (reggeli és vacsora). Fakultatív vacsoralehetőség esetén kérjük kedves utasainkat, hogy igényüket az irodában jelezzék. A svédasztalos (büfé) reggeli önkiszolgáló jellegű nagyobb ételkínálattal, a bővített kontinentális reggeli péksüteményt, felvágottat, sajtot, vajat és lekvárt tartalmaz, a kontinentális reggeli tartalma vaj, jam, péksütemény (croissant, kenyér), kávé és tea. Az ital ára általában külön fizetendő. Az étteremből ételt kivinni tilos, köszönjük megértésüket!

 

X. REKLAMÁCIÓ

Kérjük utasainkat, hogy amennyiben a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatban kifogás merül fel, azt haladéktalanul közöljék az idegenvezetővel, helyszíni szolgáltatóval. Amennyiben a helyszínen nem orvosolják, kérje panaszának jegyzőkönyvbe vételét, hogy annak megalapozottságát utólag egyértelműen ki lehessen vizsgálni. Kérjük, ilyen esetben panaszát (mellékelve a külföldi szolgáltató vagy idegenvezetőnk által felvett eredeti jegyzőkönyvet) hazaérkezését követően 5 napon belül juttassa el irodánkhoz. Ezek elmaradása esetén panaszát nem tudjuk kivizsgálni. Helyi viszonyok miatt (közlekedés, időjárási viszonyok, helyi ünnepek, konferenciák, templomok esetében esküvők, temetés) a programmódosítás, illetve a programok sorrendjének esetleges felcserélési jogát az utazásszervező fenntartja.

 

XI. BELÉPŐDÍJAK

A részvételi díjban nem szerepelnek belépődíjak, melyek a helyszínen, az adott ország valutájában fizetendők. Az idegenvezető segít a jegyek megvásárlásában. A belépőjegyes programokon a részvétel nem kötelező. A megadott összegek információ jellegűek. A katalógus szerkesztése alatt kapott árak időközben változhatnak. Az esetleges többletköltségekért irodánkat felelősség nem terheli! A társasutazásainkhoz kapcsolódó belépődíj irányárak részletesen megtekinthetők a honlapunkon.

 

XII. FAKULTATÍV KIRÁNDULÁSOK

A fakultatív programokon való részvételt általában 20 fő jelentkezése esetén biztosítjuk. Kérjük, hogy erre vonatkozó igényét irodánkban jelezze. A fizetés mindig az adott valutanemben történik a helyszínen vagy HUF-ban az irodában (előre történő fizetés). Amennyiben megfelelő számú jelentkező hiányában irodánk nem tudja biztosítani az adott szolgáltatást, úgy a befizetett összeget a hazaérkezést követően irodánk visszatéríti, de kártérítési igényt ezen felül nem fogad el.

 

XIII. ÁRVÁLTOZÁS

A részvételi díjakat Ft-ban, 1 személyre számítva adtuk meg. A bel- vagy külföldi árak növekedése, a valutaárfolyamok jelentős megváltozása miatt – kivételes esetekben – Az Anna Tourist a részvételi díjat legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal felemelheti. Ha a részvételi díj emelése a 8 %-ot meghaladja, akkor az utas az erről kapott értesítéstől számított 3 napon belül írásban elállhat a szerződéstől és a befizetett részvételi díj részére teljes egészében visszafizetésre kerül.

 

XIV. ZÁRT CSOPORTOK

A katalógusban szereplő utazások csoportos igény esetén más időpontokban is lebonyolíthatóak. Irodánk vállalja az egyéni igény szerint összeállított szakmai és turista utak megszervezését is.

Szervezési tevékenységért további kedvezményeket tudunk biztosítani!

 

 XV. TRANSZFER LEHETŐSÉGEK

Az adott programoknál a fel-és leszállási lehetőséget feltüntettük, azonban az ettől eltérő igény és megfelelő létszám esetén transzfer lehetőséget tudunk biztosítani utasaink részére. A részletekről kérjük érdeklődjön irodánkban!