Általános tudnivalók az Anna Tourist által szervezett társasutazásokhoz.
Általános tudnivalók letöltése pdf-ben
ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ
I. AUTÓBUSZOS TÁRSASUTAZÁSOK (buszon alvás nélkül!)
Az utazás korszerű, biztonságos, légkondicionált és büfé szolgálattal (kávé, leves, üdítő, sör, ásványvíz), WC-vel ellátott autóbusszal történik. Téli időszakban a fagyveszély miatt a gépkocsivezetők a WC-t víztelenítik és lezárják. Az autóbuszban lévő hűtőszekrény csak az Utasainknak kínált italok hűtésére szolgál. (Saját élelmiszer a hűtőben nem tárolható!) Az ülőhelyfoglalást a jelentkezés és az előleg befizetésének sorrendje dönti el. Az első üléseket a személyzet (autóbuszvezető/k/ és az idegenvezető/k) részére tartjuk fenn. Esetenként – pl. autóbusz típusmódosítás miatt vagy a hozzátartozók egymás mellé ültetése érdekében, stb. – változhat az ülésrend, ez azonban nem jelent szerződés módosítást. Az utolsó ülések nem, vagy kevésbé dönthetőek, öt ülőhely esetén a középső ülés viszont nem kerül értékesítésre. Csatlakozási és útvonal menti felszállási helyek a programokban külön megjelölésre kerültek. Az egyéb transzferlehetőségekről kérjük, érdeklődjön irodánkban. Adott esetben az iroda az utazást azonos részvételi díjért a létszámhoz igazodó kisebb autóbusszal is indíthatja, emiatt kártérítési igényt, illetve útlemondást nem áll módunkban elfogadni.
A nemzetközi gyakorlatban egyre gyakoribb súlyellenőrzések miatt az autóbusz csomagterében utasonként maximum 20 kg súlyú poggyász szállítható. Kérjük, hogy az utastérbe csak kisebb méretű, maximum 5 kg súlyú kézipoggyászt szíveskedjenek felvinni. A közlekedési folyosót minden esetben szabadon kell hagyni, a lépcsőn csomagot tárolni tilos és balesetveszélyes. Biztonsági okokból menet közben csak ülve szabad utazni. Az autóbuszokon a dohányzás tilos!
Az utak indulási helye Veszprémben: OMV benzinkút parkolója (Budapesti út, Kossuth Általános Iskolával szemben, Balaton Pláza mellett). A korai indulás miatt kérjük – amennyiben lehetőség van rá – Utasaink mobiltelefonszámát megadni. Amennyiben ezt irodánk részére nem továbbítják, az autóbusz 15 perces várakozás után, az értesítés lehetősége nélkül indul tovább. Az ebből eredő károkért irodánk felelősséget nem vállal. A hazaút során a várható érkezési időpont változhat, amennyiben előre nem várt esemény (forgalmi dugó, megnehezített határátkelés) következik be. Az autóbuszok a programok szerint rendszeres pihenőt tartanak, illetve folyamatos utazás esetén is max. 3-4 óránként, illetve az EU előírások szerint megállnak 20-30 perces rövid pihenőidőre. Érdemes ezért némi aprópénzt félretenni az adott ország fizetőeszközéből. Kérjük, hogy az autóbuszon található WC-t – utastársaikra való tekintettel is – csak a legszükségesebb esetekben használják.
II. UTAZÁSI SZERZŐDÉS
Utazásainkra történő jelentkezéskor, utazási feltételeink elfogadásával, az előleg megfizetésével létrejött megállapodásra kizárólag – mint utazásszervező – az Anna Tourist utazási szerződésében foglaltak érvényesek abban az esetben is, ha Ön útjainkra más – velünk szerződésben álló – utazási irodánál rendelte meg helyét. Az On-line megrendelés ugyanolyan foglalásnak minősül, mint a személyes vagy egyéb módon történő megrendelés és a lemondási feltételek is megegyeznek. A jelentkezéseket irodánk 72 órán belül írásban igazolja vissza, valamint megküldi az utazási szerződést és a szükséges dokumentumokat.
III. RÉSZVÉTELI DÍJ
A részvételi díjak forint/fő értendők. A részvételi díj tartalmazza az utazás költségeit, a szállást, a leírás szerinti ellátást, az idegenvezetést és az útlemondási biztosítást. A részvételi díj nem tartalmazza a felárakat, belépőket, a kötelező BBP-t (baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás) és a fakultatív kirándulások árát. Jelentkezéskor előlegként a részvételi díj 40%-a fizetendő. Legkésőbb indulás előtt 1 hónappal kell kiegyenlíteni a részvételi díj fennmaradó részét (hátralékot). Foglaláskor kérjük Utasaink adatait (név, lakcím, születési dátum, telefonszám, egyes esetekben személyi igazolvány- vagy útlevélszám, esetleg további adatok) megadni. A hiányos vagy hibás adatközlés miatti esetleges kárért (az utazásra vonatkozó, megváltozott körülmények miatti értesítés) felelősséget nem vállalunk. Az utazást megelőzően 6-7 munkanappal az indulás előtt részvételi jegyet (vouchert) juttatunk el Utasaink részére. Kérjük, hogy az ebben található utastájékoztatót és részvételi jegyet figyelmesen olvassák át és az utazásra vigyék magukkal. A részvételi díj a programok nagy részét tartalmazza, de előfordulnak olyan esetek, amikor az utasra bízzuk annak eldöntését, hogy a programon részt kíván-e venni, vagy inkább a pihenést választja. A fakultatív programok árait az adott programoknál feltüntetjük.
IV. BBP BIZTOSÍTÁS
A részvételi díj nem tartalmazza a kötelező baleset-, betegség- és poggyászbiztosítást, melynek megkötése azonban az utazás feltétele. Amennyiben az utas nem irodánkban kívánja megkötni, köteles maga gondoskodni saját biztosításáról. Amennyiben nem köt biztosítást, akkor a betegségből, balesetből adódó összes felelősség és költség az utast terheli. Ha Önnek OEP kártyás, vagy bankkártyás biztosítása van, az csak korlátozottan nyújt ingyenes és / vagy díjköteles szolgáltatásokat. A részletekről kérdezze szolgáltatóját. Bankkártyás biztosítás esetén feltétlenül hozzon magával igazolást és kontakt telefonszámot.
A biztosító felé történő kárigényüket Utasaink csak a káreset helyszínén felvett hivatalos jegyzőkönyv benyújtásával érvényesíthetik. Utólagosan felvett jegyzőkönyv kiállítása nem lehetséges. Irodánk az Európai Utazási Biztosító Zrt-vel áll szerződésben (www.eub.hu).
V. ÚTLEMONDÁSI BIZTOSÍTÁS
Az útlemondási biztosítást a részvételi díj tartalmazza. A megadott sztornó határidőkön belül, rendkívüli ok (betegség, haláleset) miatti lemondás esetén az Európai Utazási Biztosító a 20%-os önrész levonása utáni összeget visszatéríti. A részletes sztornó biztosítási szerződés weboldalunkon megtekinthető vagy irodánkban kérhető.
VI. ÚTI OKMÁNYOK
Az EU tagországok állampolgárai ellenőrzés nélkül léphetik át a schengeni térség belső (szárazföldi és vízi) határait azokba a tagállamokba, amelyek teljes körűen alkalmazzák a schengeni szabályokat. Azonban továbbra is mindenkinek magával kell vinnie útlevelét, illetve személyi igazolványát annak érdekében, hogy ha szükséges, igazolni tudja személyazonosságát (pl. ha rendőr igazoltatja, ha repülőre száll, stb.).
Az uniós polgároknak továbbra is érvényes személyi igazolványt vagy útlevelet kell bemutatniuk azon országok határának átlépésekor, amelyek tagjai ugyan az Európai Uniónak, de nem tartoznak a belső határok nélküli schengeni térséghez.
A nem EU-s államok közül Svájcba, Szerbiába, Macedóniába, Albániába, Montenegróba és Bosznia-Hercegovinába az útlevélen kívül új típusú, kártyás személyi igazolvánnyal is be lehet utazni. Az úti okmányok beszerzéséről és érvényességéről az utasoknak egyénileg kell gondoskodni. A személyi igazolvánnyal nem rendelkező 14. életévüket be nem töltött magyar állampolgárok csak önálló, érvényes útlevéllel utazhatnak külföldre. Amennyiben a kiskorú nem a szüleivel utazik külföldre, akkor a belépéskor rendelkeznie kell szülei / törvényes képviselője által adott, közjegyző által hitelesített és angol vagy az útvonal által érintett ország nyelvének hiteles fordításával ellátott meghatalmazással.
Az Anna Tourist az érvényes és megfelelő úti okmányok hiánya miatt meghiúsult utazásért nem vállal felelősséget!
VII. SZÁLLODÁK, TÁRSÍTÁS
A szálláshelyek kiválasztásánál igyekszünk körültekintő gondossággal eljárni, s bár minden szempontból ideális szálláshelyet olykor szinte lehetetlen találni, mindenkor az ár-érték arány érvényesítésére törekszünk. Egységes osztályba sorolás híján a programismertetőkben megjelölt kategóriák a helyi minősítésnek felelnek meg. A szállodákban a hűtőszekrény általában nem alapszolgáltatás, olykor minibárként funkcionál és ilyen esetben nem a szállóvendégek ételeinek tárolására van kialakítva, a bekészített italokért pedig fizetni kell. Sok szálloda és panzió esetében az egyágyas és a háromágyas elhelyezés nem feltétlenül egyenértékű a kétágyas elhelyezéssel, még akkor sem, ha viszonylag magas az egyágyas felár, vagy ha a harmadik ágyra semmilyen kedvezményt nem adnak. Az egyágyas felárban nem a jobb minőség, hanem csak és kizárólag az egyszemélyes elszállásolás van benne (az egyágyas szobák általában kisebb méretűek). A 3 ágyas szobák általában nem nagyobbak, mint a 2 ágyasok. A szobák kiosztása a szállodai recepció hatásköre, az erre vonatkozó kéréseket (pl. egymás melletti szobák) irodánk az előre elküldött szobalistákon továbbítja, de teljesítésükért felelősséget nem tudunk vállalni.
Irodánk igény esetén megpróbálja az egyedül utazók társítását. Az egyedül jelentkező utasoknak, akik nem vállalják az egyágyas felár kifizetését, vállalniuk kell a csoport más egyedülálló (azonos nemű) tagjaival az esetleges 2-3 ágyas elhelyezést egy szobában. Amennyiben az utas az utazás megkezdését követően mégsem igényelné a társítást, úgy – rendelkezésre álló szabad szoba esetén – az egyágyas felár extra költségét köteles az idegenvezetőnek a helyszínen megfizetni. A társításból eredő kellemetlenségért felelősséget nem vállalunk.
VIII. ELLÁTÁS
Reggeli vagy félpanziós (reggeli és vacsora) ellátás. Fakultatív vacsoralehetőség esetén kérjük kedves utasainkat, hogy igényüket legkésőbb a hátralék befizetésekor az irodában jelezzék. Ha helyben csatlakozna – előzetes befizetés nélkül – a fakultatív étkezéshez, akkor a helyi szolgáltatás lehetőségének függvényében az iroda által közölt vacsora felár megfizetésével van lehetőség az idegenvezetőnél. Az egyéni, speciális ellátásra vonatkozó kívánságokat minden esetben továbbítjuk, de ezek teljesítése kizárólag a szolgáltatók hatáskörébe tartozik, amiért az Anna Tourist nem tud garanciát vállalni. A svédasztalos (büfé) reggeli önkiszolgáló jellegű nagyobb ételkínálattal, a bővített kontinentális reggeli péksüteményt, felvágottat, sajtot, vajat és lekvárt tartalmaz, a kontinentális reggeli tartalma vaj, jam, péksütemény (croissant, kenyér), kávé és tea. Vacsoránál az ital ára általában külön fizetendő. Az étteremből ételt kivinni tilos, köszönjük megértésüket!
IX. REKLAMÁCIÓ
Kérjük utasainkat, hogy amennyiben a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatban kifogás merül fel, azt haladéktalanul közöljék az idegenvezetővel, helyszíni szolgáltatóval. Amennyiben a helyszínen nem orvosolják, kérje panaszának jegyzőkönyvbe vételét, hogy annak megalapozottságát utólag egyértelműen ki lehessen vizsgálni. Kérjük, ilyen esetben panaszát (mellékelve a külföldi szolgáltató vagy idegenvezetőnk által felvett eredeti jegyzőkönyvet) hazaérkezését követően 5 napon belül juttassa el irodánkhoz. Ezek elmaradása esetén panaszát nem tudjuk kivizsgálni. Helyi viszonyok miatt (közlekedés, időjárási viszonyok, helyi ünnepek, konferenciák, templomi szertartások) a programmódosítás, illetve a programok sorrendjének esetleges felcserélési jogát az utazásszervező fenntartja.
X. IDEGENVEZETÉS
Esetenként kiemelt turisztikai övezetekben, múzeumokban, templomokban, műemlékekben, ill. annak közvetlen közelében a vezetés nem engedélyezett. Ekkor az ismertetés a buszon vagy a látnivaló megtekintése előtt történik. A legfontosabb turisztikai városokban helyi idegenvezetők kalauzolják csoportjainkat. A 2018. évtől kezdődően irodánk minden külföldi program során az utazás teljes időtartamára biztosít rádiós audio készüléket. Ez – főleg a kiemelt turisztikai látnivalóknál – jelentősen megkönnyíti az idegenvezető dolgát és a csoport együtt haladását.
XI. BELÉPŐDÍJAK
A részvételi díjban nem szerepelnek belépődíjak, melyek a helyszínen, az adott ország valutájában fizetendők. Az idegenvezető segít a jegyek megvásárlásában, az esetleges kedvezmények a szükséges igazolások bemutatásával a helyszínen érvényesíthetők. A belépőjegyes programokon a részvétel nem kötelező. A megadott összegek tájékoztató jellegűek. A katalógus szerkesztése alatt kapott árak időközben változhatnak. A társasutazásainkhoz kapcsolódó részletes belépődíjak összegét az indulás előtt megküldött Utastájékoztatóban adjuk meg.
XII. FAKULTATÍV KIRÁNDULÁSOK
A fakultatív programokon való részvételt minimum 20 fő jelentkezése esetén biztosítjuk és az erre vonatkozó igényt kérjük, jelentkezéskor megadni. A fizetés mindig az adott valutanemben történik a helyszínen vagy HUF-ban az irodában (előre történő fizetés). Amennyiben megfelelő számú jelentkező hiányában irodánk nem tudja biztosítani az adott szolgáltatást, úgy a befizetett összeget a hazaérkezést követően visszatéríti, de kártérítési igényt ezen felül nem fogad el.
XIII. ÁRVÁLTOZÁS
A részvételi díjakat Ft-ban, egy személyre számítva adtuk meg. A bel- vagy külföldi árak, illetékek növekedése, a valutaárfolyamok jelentős megváltozása miatt – kivételes esetekben – az Anna Tourist a részvételi díjat legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal felemelheti. Ha a részvételi díj emelése a 8 %-ot meghaladja, akkor az utas az erről kapott értesítéstől számított 3 napon belül írásban elállhat a szerződéstől és a befizetett részvételi díj részére teljes egészében visszafizetésre kerül.
XIV. ZÁRT CSOPORTOK
A katalógusban szereplő utazások csoportos igény esetén más időpontokban is lebonyolíthatóak. Irodánk vállalja az egyéni igény szerint összeállított szakmai, zarándok és turista utak megszervezését is.
Szervezési tevékenységért további kedvezményeket tudunk biztosítani!
XV. TRANSZFER LEHETŐSÉGEK
Az adott programoknál a fel-és leszállási lehetőséget feltüntettük, azonban az ettől eltérő igény és megfelelő létszám esetén transzfer lehetőséget tudunk biztosítani. A részletekről kérjük, érdeklődjön irodánkban!